Kävin lukaisemassa Sokerihiiren lahjoittaman linkin sisällön. Juu, mikäs siinä. Kukin ajattelee tyylillään. Yksi sopii yhdelle ja toinen toiselle. Mä koen Painonvartijoiden pointsit hyvinä, mutta en suinkaan tyrkytä niitä kenellekään, enkä välttämättä edes kehu. Olen sitä mieltä, että kukin valitsee sen oman juttunsa, mikä tuntuu itsestä parhaalta. Mä olen kokeillut aikasteen montaa juttua elämäni aikana, mutten ole koskaan vielä löytänyt hyvää. Tää pisteiden laskeminen sopii mulle, enkä mä tosiaankaan tunne olevani nälkäinen. Mielestäni saan myös tarpeeksi kaikkia ravintoaineita. En jätä lihaa ruokavaliosta pois vain siksi, että siitä saa enemmän pisteitä kuin salaatista. Hyvänen aika, kyllähän sitä pitää syödä kerran päivässä kunnollinen lämmin ateria! Eikä kaikki liharuuat edes ole "kalliita". Kirkasliemiset ja maitopohjaiset keitot (kala, liha, makkara, borssi) 3dl tekevät vain kolme pistettä. Ja se on silti kunnon ruokaa! En myöskään ole jättänyt rasvaa kokonaan pois. Käytän kevytlevitettä ja kevytjuustoa leivällä. Käytän ruokaöljyä ruuan valmistukseen. Myös monessa ruuassa on itsessään rasvaa. Mulle tämä on siis hyvä näin.

Siitä laihdutusryhmästä sitten... Itse en käy ryhmässä, vaan lasken pisteitä kotona itsekseni. Sain tuttavalta pistetaulukon lainaan. Puntaroin itsekseni ja olen oma vartijani sekä kannustajani. Hyvin toimii minulla! Minä koen ainakin Painonvartijoiden laihdutusryhmät kalliiksi, enkä muutenkaan tykkäisi osallistua semmoiseen toimintaan. Mutta kuten jo edellä sanoin, niin kukin tyylillään. Varmasti laihdutusryhmät ovat hyviä joillekin ihmisille ja antavat motivaatiota jatkaa.